Acestea sunt cifrele celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, care a avut ca scop analiza detaliată a obiceiurilor și preferințelor românilor în ceea ce privește consumul gustărilor între mese. 

  • 39% dintre români obișnuiesc să consume zilnic gustări între mese, iar 41% le aleg de câteva ori pe săptămână.
  • Cele mai populare gustări consumate între mese sunt cele dulci (58%), urmate de cele sărate (56%) și cele sănătoase (37%).
  • Principalele motive pentru care românii cumpără astfel de produse sunt pofta (65%), dorința de a obține energie suplimentară (31%) sau necesitatea de a potoli foamea (28%).

Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Researchromânii sunt mari iubitori de gustări între mese39% dintre acesția obișnuind să le consume zilnic, în special femeile (45% comparativ cu 33% în cazul bărbaților), iar 41% de câteva ori pe săptămână.

Îndreptându-ne atenția către gustările preferate, cele mai populare sunt cele dulci (58%), urmate de cele sărate (56%) și cele sănătoase (37%).

Gustările sănătoase sunt preferate într-o măsură mai mare de persoanele de peste 55 de ani (46%), o categorie cunoscută pentru interesul crescut față de un stil de viață mai sănătos, precum și de cei din mediul urban (40% comparativ cu 32% mediul rural).

Pofta este principalul motiv pentru care românii aleg să consume gustări între mese (65%)

Referitor la obiceiurile de cumpărare a gustărilor, 60% dintre români le planifică atunci când merg la cumpărături, iar 40% le achiziționează spontan sau din impuls. În plus, majoritatea preferă să le cumpere din supermarket-uri/ hypermarket-uri (72%) și în mai mică măsură din magazinele de proximitate (20%).

Principalele motive pentru care românii cumpără astfel de produse sunt pofta (65%), dorința de a obține energie suplimentară (31%), necesitatea de a potoli foamea (28%) sau obiceiul deja format de a le cumpăra (19%).

O analiză mai detaliată relevă faptul că pofta este o motivație mult mai puternică pentru tinerii din Generația Z, cu vârste cuprinse între 18-24 ani (79%), în timp ce persoanele cu vârste între 35-44 ani sunt mai preocupate de aspecte funcționale, precum necesitatea de a obține energie suplimentară pe parcursul zilei (35%).

 

Rezultatele integrale ale studiului sunt disponibile aici: https://reveal.ro/lifestyle/studiu-reveal-gustarile-intre-mese/ 

 

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.