Peste 2 milioane de angajați din România dețin un abonament medical, arată cele mai recente estimări din industrie, aceste instrumente fiind unele dintre cele mai populare beneficii extrasalariale oferite de angajatori pe piața muncii în momentul de față. Sunt, însă, ele utilizate de către cei care primesc un astfel de beneficiu?
Conform datelor REGINA MARIA, unul dintre cei mai mari jucători din piața privată de sănătate, care gestionează un portofoliu de peste 850.000 de abonamente medicale și aproape 12.000 de companii, ratele de accesare ale abonamentelor din cadrul rețelei sunt semnificative și continuă să crească. Procentul depinde de tipul companiei și industria în care activează, însă abonații din cadrul unei companii folosesc abonamentul cel puțin o dată pe an. Indiferent de situație, creșterea utilizării acestui beneficiu reiterează impactul pozitiv pe care astfel de instrumente îl au în ceea ce privește comportamentul preventiv.
„Creșterea ratelor de accesare pe abonament ne confirmă că toate demersurile de educație cu privire la prevenție aduc o schimbare în bine în comportamentul românilor: în momentul de față, avem o rată de accesare de peste 70% a serviciilor incluse în abonament, iar în companiile obișnuite cu acest tip de produs, cum ar fi cele din banking sau telecom, rata depășește 80%, ajungând chiar și la 100% pentru anumite entități (ceea ce înseamnă că toți angajații folosesc abonamentul medical cel puțin o dată pe an)”, a declarat Andreea Minuță, Director Executiv, Divizia de Abonamente REGINA MARIA. Conform datelor rețelei de sănătate, un abonat merge la medic, în medie, de 7 ori pe an, aproximativ de 3 ori mai mult față de un pacient fără abonament.
În portofoliul Regina Maria, există companii în care toți angajații folosesc abonamentul medical cel puțin o dată pe an.
Nu este de mirare, așadar, că popularitatea abonamentelor este confirmată și de diverse studii: 1 angajat din 3, de exemplu, consideră că abonamentul medical nu ar trebui să lipsească din nicio ofertă de angajare, conform unui sondaj recent realizat de o populară platformă de recrutare (pe locul al doilea, după bonurile de masă), iar o analiză sociologică desfășurată timp de 1 an în rândul companiilor din Cluj-Napoca a dezvăluit că, la fel ca salariul, beneficiile extrasalariale, așa cum sunt și abonamentele, reprezintă factori „de igienă” care, dacă nu sunt satisfăcuți, devin o problemă și indică incompatibilitatea angajatului cu un anumit job.
1 angajat din 3 consideră că abonamentul medical nu ar trebui să lipsească din nicio ofertă de angajare.
În afară de gradul de accesare, un alt indice care confirmă utilitatea concretă a abonamentelor pentru angajați este reprezentat de rata de abonare a membrilor de familie. Conform datelor REGINA MARIA, există o tendință semnificativă de includere în acest beneficiu a membrilor de familie de către persoanele care au experimentat deja utilitatea acestui instrument pentru că l-au primit ca beneficiu extrasalarial.
„În ultimii ani, am înregistrat o creștere accelerată, de 30%, a abonării membrilor de familie – o altă cifră care demonstrează nu doar interesul crescut pentru servicii medicale moderne, ci și tendința societății românești de a deveni tot mai educată și conștientă de importanța mersului proactiv la medic. În acest moment, 1 abonat din 5 a ales să extindă acest beneficiu către cei dragi. Acest lucru ne confirmă că abonații văd utilitatea abonamentelor, experimentând în mod direct avantajele acestor beneficii”, a explicat Andreea Minuță.
1 din 5 abonați Regina Maria este membru de familie al angajaților din companiile-client.
Abonarea membrilor de familie se poate face prin achiziții directe din magazinul online al rețelei de sănătate, unde abonații pot achiziționa abonamente pentru cei dragi la prețuri preferențiale.