„Dacă nu este gestionat, potențialul conflict poate să devină extrem de frustrant și cu multă presiune pe cadrul medical. Întâi trebuie sesizat că poate apărea un potențial conflict, că poate exista această situație, iar mai apoi trebuie găsit modul de comunicare. Doar așa poate fi gestionat un potențial conflict, astfel încât să nu escaladeze ”, a declarat Ada Palea, Director General, NORD – Grupul Medical Provita, în cadrul celui de-al șaptelea webinar al Programului „CRED în Medicină”, cu tema Comunicarea cadrelor medicale cu pacienții, în situații conflictuale sau potențial conflictuale.
„Situațiile potențial conflictuale ar trebui să fie gestionate cât mai repede, pentru că, din păcate, potențialul conflictul poate duce la o cerere de mediere sau la un eventual proces”, a completat Ada Palea.
Valorile Programului „CRED în Medicină”, chintesența experienței pacientului în interacțiunea cu sistemul medical
„În legislația din România, în drepturile pacientului veți găsi aceste 4 valori fundamentale (Comunicare, Respect, Etică și Demnitate); credem că acestea sunt chintesența a ceea ce reprezintă o experiență pozitivă sau mai puțin pozitivă pentru pacient și familia acestuia atunci când interacționează cu sistemul medical”.
„Cu toții avem responsabilitatea să ne concentrăm și să facem o schimbare. Lucrurile se întâmplă greu și atunci fiecare dintre noi trebuie să venim cu ceva în plus din ce putem să facem. Doar așa se va vedea, la un moment dat, o schimbare”, a precizat Ada Palea.
„Ne dorim ca orice interacțiunea a pacientului cu sistemul medical să se întâmple în spiritul valorilor CRED.”
În continuare, Ada Palea a vorbit despre ce înseamnă implicarea în cadrul programului: „Ce înseamnă să vă alăturați Programului CRED în Medicină? Înseamnă să ne susțineți în povestea aceasta, indiferent că sunteți pacient sau aparținător, ne dorim ca orice interacțiune pe care o aveți cu sistemul medical, vorbim despre sistemul medical în general, să se întâmple în spiritul valorilor CRED. ”
„Ne dorim foarte tare să adresați întrebări, să înțelegeți și/sau să cereți a 2-a opinie medicală pentru a lua o decizie în deplină cunoștință de cauză. Ne dorim foarte tare ca lucrurile să se întâmple cu respect, cu demnitate și absolut etic atât din punct de vedere al recomandărilor medicale, cât și din punct de vedere al furnizorilor de servicii medicale sau a celor care își desfășoară activitatea în domeniul serviciilor medicale.”
„Un pacient încrezător ajunge mai repede la medic.”
Ada Palea a subliniat importanța încrederii pacientului în sistemul medical, abordând aspectul prevenției: „Din păcate, în România nu avem foarte multe programe de prevenție, dar acesta este un lucru care trebuie îmbunătățit și poate fi îmbunătățit de jos în sus, pacienții trebuie să ceară asta. Un pacient încrezător este mult mai dispus să respecte ceea ce îi spune medicul și să se țină cont de indicațiile primite.”
„Creșterea eficienței sistemului de sănătate este un alt obiectiv. Un pacient încrezător, care ajunge mai repede la medic, va putea să prevină o problemă mult mai gravă. De asemenea, vorbim și despre creșterea calității serviciilor medicale și a satisfacției pacienților; ne dorim ca pacienții să acceseze serviciile atunci când au nevoie și să fie mulțumiți de ceea ce li se întâmplă”, a concluzionat Ada Palea, Director General, NORD – Grupul Medical Provita.
Webinarul Comunicarea cadrelor medicale cu pacienții, în situații conflictuale sau potențial conflictuale a fost al șaptelea din cadrul Programului CRED în Medicină, derulat de Oameni și Companii, cu suportul NORD-Grupul Medical Provita.
Partener în promovarea evenimentului: platforma EventsMax.ro.
Programul „CRED în Medicină” susține și promovează standarde înalte de Comunicare, Respect, Etică și Demnitate în practica medicală. Pentru mai multe informații, vizitați www.credinmedicina.ro .