Marketingul este asociat, de obicei, cu partea de promovare, dar atunci când vorbim de marketing nu vorbim doar de promovare. Vorbim de mixul de marketing și despre cei 4 P: preț, produs, distribuție și promovare. Fără marketing business-ul nu poate exista”, a declarat  Călin Biriş, fondatorul Online Mastery participanților la întâlnirea Comunității  Farmacia Viitorului.

Invitatul special al  întâlnirii Farmacia Viitorului, din 27 septembrie 2022 a vorbit despre importanța și semnificația celor 4 P ai mixului de marketing pentru afacerea din domeniul farmaciei: ”O farmacie independentă, o farmacie mică nu își permite să aibă  prețul unui lanț mare, care cumpără cantități importante. Nu prețul va fi factorul decisiv, atunci când vreți să vă dezvoltați afacerea, deși trebuie să aveți și o politică de preț”, a subliniat Călin Biriș.

Cum începi un plan de marketing

Trainerul și consultantul de marketing Călin Biriș a explicat farmaciștilor care sunt principalele etape pe care trebuie să le parcurgi atunci când demarezi un plan de marketing. ”Marketingul pornește de la ”market”, adică de la piață, de la ceea ce își dorește consumatorul. Dacă aveți o farmacie de cartier sau de sat, veți avea un anumit tip de consumator, iar dacă farmacia este într-un cartier nou cel mai probabil veți avea alt tip de client. Trebuie să pornim de la cine este consumatorul din jurul farmaiciei mele, cel care ar consuma produsele mele ca să am succes în piață. Asta înseamnă marketing: orientarea către piață. Trebuie să identifici care sunt nevoile și așteptările consumatorului și să mergi cu produsele specifice, la prețul potrivit, cu canalele potrivite de distribuție. Asta înseamnă un mix de marketing bun”.

Unul alt îndemn pe care Călin Biriș l-a transmis participanților la webinarul Farmacia Viitorului a fost să analizeze piața și profilul persoanelor care intră în farmacie: ”Porniți de la cine este clientul căruia vă adresați, uitați-vă cine sunt cei care cumpără din farmacia voastră, care e profilul preponderent al clientului vostru și cercetați cine sunt competitorii și cum vă puteți diferenția de ei” a subliniat el.

În finalul intervenției sale, Călin a propus participanților la webinar: ”Conturați o strategie și alegeți apoi punctele de comunicare. Canalizați-vă pe un punct forte și cum se prezintă farmacia voastră. Trebuie să fiți atenți cu ce caracteristici ați vrea să rămână clientul în minte despre farmacia voastră”.

DESPRE FARMACIA VIITORULUI

FARMACIA VIITORULUI este o comunitate ce include specialiști din domeniul farmaceutic, farmaciști, asistenți farmacie și lideri din domeniul farmaceutic, dezvoltată de Oameni și Companii din anul 2018 cu susținerea partenerilor Alliance Healthcare România și Alphega Farmacie.  Platforma digitală a comunității este disponibilă la www.farmaciaviitorului.ro.

Vă puteți abona gratuit la newsletterul bilunat Farmacia Viitorului, pentru a afla despre întâlnirile și activitățile comunității, aici: https://farmaciaviitorului.ro/newsletter/.