Cel mai digitalizat furnizor de servicii medicale din România, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, a înregistrat 1 milion de programări online în Clinica Virtuală. Platforma de telemedicină numără în acest moment 563 de medici şi 46 de specialităti, la care pacienții au acces nemijlocit. Soluția de telemedicină adusă de Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, în colaborare cu Microsoft, reprezintă unul dintre progresele în plan medical din perioada pandemică, care au permis apropierea dintre pacienții români și medici specialiști, indiferent de proximitatea fizică, urmând modelul deja implementat în țările vestice.
Cea mai complexă soluţie de telemedicină de pe piaţa locală a fost implementată în timp record
În anul de debut al pandemiei, Clinica Virtuală a fost dezvoltată în doar 10 zile, fiind cel mai mai rapid proiect de o asemenea anvergură desfăşurat pe plan local. Platforma de telemedicină Clinica Virtuală reprezintă și astăzi o soluție pentru pacienții care au nevoie de consultații, de oriunde s-ar afla. Serviciul este util atât pentru interpretarea de analize, efectuarea consultațiilor obligatorii de medicina muncii pentru abonații corporate, dar și pentru abonații fizici sau pacienții care doresc să acceseze consultații la distanță, în țară sau peste hotare. În plus, cu ajutorul Clinicii Virtuale, pacienții cu diverse boli cronice sau autoimune pot fi monitorizați de la distanță. La finalul consultației online, concluziile acesteia și recomandările sunt salvate în raportul medical al pacientului, la care are acces 24/24, oricând, prin intermediul Contului Meu pe site-ul reginamaria.ro sau în aplicația mobilă REGINA MARIA.
„Ne-a fost demonstrat în repetate rânduri că digitalizarea este un instrument care ne ajută să progresăm, atât la nivel medical, cât și relațional. Telemedicina a devenit, așadar, o soluție care ne ajută să rămânem aproape și să oferim sprijin pacienților români, indiferent de barierele fizice. Avantajele accesibilității online sunt multiple. Accesul la medici pentru controale medicale din diverse specialități sau interpretarea analizelor nu mai este îngreunată de obstacole care țin de proximitate sau timp. Aceste beneficii sunt astăzi confirmate şi de cele 1 milion de programări online, cu un scor de satisfacție de 9.5 înregistrat în platformă de către pacienții noștri” – declară Fady Chreih, CEO Rețeaua de sănătate REGINA MARIA.
Consultațiile online pentru medicina muncii, medicină generală şi internă, urmate de cele pe specialităţile pediatrie, endocrinologie şi obstetrică-ginecologie au fost cele mai accesate în Clinica Virtuală. Programarea se poate face din contul creat pe site-ul Regina Maria, în secțiunea dedicată, în câțiva pași simpli și durează în medie 2-3 minute. Pacienții își aleg medicul în funcție de specialitate și datele disponibile pentru consultație, iar întâlnirea se desfășoară prin Microsoft Teams, de oriunde se află, chiar și în 24 de ore de la realizarea programării. Contul Regina Maria oferă acces la programări, istoricul consultațiilor, cu diagnosticele primite, precum și rezultatele analizelor actuale sau trecute, cu acces la facturi și plăți. Prima consultație virtuală a avut loc pe 25 martie 2020, împreună cu dr. Carmen Andrei, Medic primar endocrinologie Rețeaua de sănătate REGINA MARIA.
„Distanţa și timpul de deplasare al pacientului până în cabinetului medicului pot limita accesul la îngrijire. Telemedicina depășeste barierele geografice ale asistenței medicale și este deosebit de valoroasă pentru pacienții din comunitățile subdimensionate din punct de vedere medical și pentru cei din locațiile geografice rurale unde există deficite de medici specialiști. Clinica Virtuală este o soluție actuală care permite continuitatea îngrijirii medicale, ce s-a implementat în timp record odată cu izbucnirea pandemiei, când accesul în spital era restricționat pentru vizitele față în față. Cunoşteam rezultatele consultaţiilor de telemedicină din ţări precum Australia, Canada, SUA sau Marea Britanie, respectiv ştiam cât de mult ajută consultaţiile de la distanţă pacienţii. Aveam, deci, aşteptări mari. M-am bucurat să văd că aşteptările s-au confirmat şi că prin telemedicină putem fi şi mai aproape de pacienţii noştri”, declară dr. Dan Dimitriu, Director Medical Policlinici.
În acest context, compania investește continuu în facilitarea accesului la servicii medicale de cea mai bună calitate și în dezvoltarea nivelului de user-friendliness pentru pacienți de pretutindeni. Odată cu înregistrarea creșterii substanţiale a programărilor prin Clinica Virtuală, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA a inaugurat în iunie 2021 un hub medical fizic, pentru ca medicii care acordă consultații online să beneficieze de tot confortul necesar pentru un act medical similar celui din policlinică. Hubul medical este situat în incinta Iulius Mall din Timișoara și oferă un spațiu modern pentru 90 de medici care acordă consultații medicale online pacienților din întreaga țară.
„Transformarea digitală în domeniul sănătății înseamnă adoptarea de noi tehnologii și utilizarea acestora pentru crearea de noi moduri de lucru, mai centrate pe pacient, mai colaborative și mai eficiente. La Microsoft, dorim să sprijinim furnizorii de asistență medicală să petreacă mai mult timp alături de pacienți și să le oferim pacienților oportunitatea de a beneficia rapid de îngrijire medicală de calitate și sfaturi valoroase, indiferent unde se află. Colaborarea noastră cu Rețeaua de sănătate REGINA MARIA este o dovadă a acestui obiectiv și lucrăm împreună pentru a transforma experiența medicală pentru toți”, spune Bogdan Putinică, Country Manager Microsoft România și Moldova.
Telemedicina îmbunătătește calitatea și siguranța îngrijirilor pacienților, chiar și acelora cu un istoric medical pentru boli cronice. Conform studiilor, pacienții care au acces la acest tip de servicii pot avea cu 38% mai puține internări în spital, 31% mai puține reinternări în spital, dar și cu 63% mai multe șanse ca să petreacă mai puține zile în spital, dovedind mai multă implicare în propria asistență medicală.