Pandemia COVID-19, dincolo de amenițarea propriu-zisă a noului coronavirus, a evidențiat foarte mult amploarea bolilor cronice, impactul lor în societate și în mod special impactul asupra diabetului, a declarat Cecilia Radu, General Manager Novo Nordisk România, în cadrul webinarului RoDiabet “Ora Pacientului”, desfășurat pe 28 mai.

“A fost nevoie urgentă de un angajament, din partea noastră, din partea asociațiilor de pacienți, a autorităților, a medicilor și a industriei pentru a găsi soluții în abordarea bolilor cronice în contextul actual. Mai mult decât oricând, cred că acest eveniment, care reunește specialiști și pacienți, este esențial pentru a găsi soluții și pentru a veni în sprijinul pacienților care suferă de diabet”, a menționat Cecilia Radu.

 

Lansarea  la nivel global  a campaniei de responsabilitate socială „SĂ ÎNVINGEM DIABETUL” (”Defeat Diabetes”)

Cu această ocazie, Cecilia Radu a anunțat lansarea de către NOVO NORDISK, a campaniei de responsabilitate socială numită „SĂ ÎNVINGEM DIABETUL” (Defeat Diabetes), care, la nivel global, are trei deziderate importante, ce vizează un termen lung, mai exact până în 2030. Unul dintre cele mai importante, este ca până în 2030, nici un copil să nu mai moară din cauza diabetului de tip 1.

“Există un program pe care Novo Nordisk îl derulează deja, de câțiva ani, și care acoperă în momentul de față cam 25.000 de copii vulnerabili și vizează ca până în 2030 să acopere 100.000 de copii la nivel global. În România, noi avem o situație mult mai bună decât în alte țări, deoarece copiii beneficiază acum și de accesul la pompe, iar din perspectiva companiei noastre am făcut disponibile în România produse care pot fi administrate cu ajutorul acestor pompe, produse inovative”, a declarat directorul general Novo Nordisk România.

 

„Am reușit să aducem insulină de ultimă generație și medicație non-insulinică care sunt disponibile încă de anul acesta”

Un alt deziderat al acestui program urmărește reducerea prețului insulinei în țările cu venituri mici și medii, așa cum au fost ele definite de către Organizația Mondială a Sănătății, ceea ce va duce la o creștere a accesului pacienților. “Din nou, pot spune că România este într-o situație fericită, deoarece noi avem Programul Național de Diabet care asigură accesul gratuit tuturor pacienților la majoritatea medicamentelor pentru diabet și a insulinelor. Ceea ce am vrut noi și am reușit să facem în ultimul timp a fost să aducem insulină de ultimă generație, precum și medicație non-insulinică care sunt disponibile începând cu anul acesta pentru pacienții din România”.

Al treilea deziderat al campaniei Novo Nordisk este să asigure îngrijirea pacienților aflați în zone vulnerabile, printr-un parteneriat cu Crucea Roșie. România nu se află  în această zonă, în schimb prevalența diabetului și numărul de pacienți cu diabet în România este în creștere și s-a evidențiat nevoia de a pune accent pe prevenție. „În acest sens, a apărut Forumul Român de Diabet, o platformă formată anul trecut, în luna aprilie, care a reunit stakeholderi și factori decidenți din toate domeniile, autorități, asociații de pacienți, Parlament, Ministerul Sănătății, care au decis împreună să facă mai mult în domeniul prevenției și astfel a apărut legea prevenției, care acum este în proces de revizuire și aprobare în Parlament. Din perspectiva companiei noastre, cred că cel mai important lucru pe care noi îl derulăm, atât la nivel global cât și local, este sprijinul pe care îl oferim pacienților și colaboratorilor noștri prin intermediul diferitelor programe”, a menționat Cecilia Radu.

 

„Obiectivul nostru continuu este îmbunătățirea standardelor de îngrijire pentru persoanele care suferă de diabet”

Din punctul său de vedere, în perioada pandemiei, unul dintre cele mai importante lucruri de care a vrut să se asigure compania pe care o conduce a fost accesul pacienților la medicamente, pentru că această perioadă a creat foarte multă anxietate în privința accesului la medicație.

“A fost principala noastră prioritate, iar din fericire lucrurile au funcționat foarte bine, cel puțin acesta a fost feedback-ul pe care l-am primit din perspectiva insulinelor, pe care noi le producem. Am sprijinit, tot în această perioadă, împreună cu Societatea și Federația Română de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, dezvoltarea ghidului pentru persoanele cu diabet, precum și alte inițiative pe care asociațiile de pacienți ni le-au propus. Cu toate acestea, există încă foarte multe bariere și de aceea obiectivul nostru continuu este de îmbunătățire a standardelor de îngrijire pentru persoanele care suferă de diabet”, a concluzionat Cecilia Radu.

 

Webinarul RoDiabet Ora Pacientului este parte a campaniei de educație și informare dezvoltată de Oameni și Companii prin portalul RoDiabet, cu implicarea a 13 asociații de pacienți cu diabet din România și cu susținerea partenerului Novo Nordisk. Întâlnirea de pe 28 mai a reunit specialiști diabetologi recunoscuți și reprezentanți ai pacienților invitați să prezinte impactul pe care pandemia COVID -19 l-a avut asupra vieții lor.

Webinarul organizat pe 28 mai a fost prima întâlnire de acest tip implementată de portalul RoDiabet, dar va continua cu webinarii lunare. Fiecare ediție va fi dedicată unei anumite teme și va pune în fața pacienților specialiști recunoscuți, pregătiți să răspundă întrebărilor persoanelor cu diabet. Mai multe detalii despre campania Diabet și COVID -19 puteți citi pe pagina dedicată: www.rodiabet.ro/covid-19/.