“Pandemia a accelerat procesul de digitalizare a farmaciei în România, astăzi tot mai mulți români aleg achiziția și experiența online în detrimentul vizitei la farmacie, în special pentru categorii de confort, nu pentru urgențe. La Alphega, noi credem că instrumentele digitale potențează farmacistul și nu îl înlocuiesc, platforma Alphega digitalizează relația cu farmacistul de familie, facându-l, astfel, mai accesibil”, spune Dragoș Paiu, Marketing Director Alphega România, într-un interviu în care vorbește despre cel mai recent proiect dezvoltat la Alphega România – marketplace-ul Alphega.
Potrivit acestuia, una dintre cele mai mari provocări pe care a trebuit să o depășească compania a fost realizarea unei experiențe de achiziție online responsabilă pentru fiecare utilizator. “Am construit o platformă ce oferă peste 2.000 de articole și informații de sănătate alături de peste 10.000 de produse disponibile pentru achiziție. Ne-am dorit să le oferim românilor un spațiu virtual de sănătate care să fie sigur pentru informare și achiziție. O altă provocare tehnică pe care am depașit-o cu succes a fost conectarea cu zeci de sisteme de gestiune din farmacii pentru ca acestea să-și poată vinde online portofoliul de produse”, arată Directorul de Marketing Alphega România.
Fiecare farmacie Alphega își poate crea propriul nomenclator de produse puse la vanzare, are propriile prețuri, oferte și beneficii specifice. Platforma de marketplace este direct conectată cu cardurile Club Alphega, clienții fideli primind automat pe telefon ofertele farmaciei selectate. “De asemenea, prin selectarea farmaciei preferate poți intra în legătură cu un farmacist, poți trimite o rețetă în farmacie sau cere lamuriri despre un produs”, conchide Dragoș Paiu.
Interviu acordat de Dragoș Paiu face parte din prima ediție a newsletterului lunar Universul Alliance Healthcare România. Recent lansat, acesta își propune să abordeze tendințele din industria farmaceutică și medicală, cât și provocările și oportunitățile cu care se confruntă farmaciștii în activitatea de fiecare zi. Abonarea la newsletter este gratuită.