„Pacienții au nevoie de farmaciști în care să aibă încredere, iar ca acest lucru să fie posibil este nevoie ca ei să fie bine pregătiți profesional, deschiși, buni comunicatori, diplomați și foarte stăpâni pe sine”, este de părere Cristian Radu Georgescu, specialist în comunicare și relații publice, invitatul special al celei de-a cincea întâlniri cu studenții farmaciști „Farmacia Viitorului”, dedicată gestionării emoțiilor și comunicării eficiente cu pacienții.
Studenți la farmacie din toată țara au participat joi, 25 martie 2021, la cel de-al cincilea Webinar din Competiția „Farmacia Viitorului” 2021 și au aflat de la specialistul în comunicare și relații publice, Cristian Radu Georgescu, cum își pot gestiona emoțiile și îmbunătăți interacțiunea cu pacienții și, nu în ultimul rând, cum pot păstra un echilibru între viața personală și cea profesională, astfel încât problemele cu care vin pacienții să nu le afecteze viața privată.
„Așa cum se întâmplă în viața noastră de zi cu zi, și în farmacie, comunicarea este esențială. Ea este importantă în consilierea pacientului, utilă în rezolvarea problemelor și aplanarea conflictelor, preferată în prezentarea produselor și serviciilor, necesară în negociere, dar și în viața de zi cu zi. Presiunea care există asupra farmacistului este mult mai mare decât presiunea care există asupra pacientului și prin urmare este necesar ca farmacistul să dețină mult mai multe instrumente de comunicare și să le înțeleagă foarte bine. Astfel, comunicarea în farmacie trebuie să fie foarte clară, eficientă și centrată pe nevoile pacientului”, a declarat Cristian Radu Georgescu în deschiderea webinarului Farmacia Viitorului.
Pentru ca un student să reușească să se diferențieze de un alt student cu același nivel de educație, sfatul pe care Cristian Radu Georgescu îl dă studenților la farmacie este acela de a căuta să-și dezvolte, pe lângă cunoștințele legate de viitoarea profesie, alte trei supra-competențe: „La nivelul pregătirii unui student, astăzi, este important ca pe lângă competențele profesionale sau sociale pe care le dobândește în urma studiilor pe care le efectuează, să mai beneficieze de trei supra-competențe: auto-disciplină (competență care face diferența dintre doi studenți care au același IQ și aceleași studii), spiritul antreprenorial și nu în ultimul rând independența (autonomia)”.
„Un sfat pe care îl pot acorda viitorilor farmaciști este acela de a dezvolta și abilitatea de a separa viața personală de problemele profesionale. În timp, performanța este dată de echilibrul dintre cele două. Dacă te arunci strict doar în viața profesională și negi viața personală vei ajunge să tragi consecințe serioase. E important să conștientizezi faptul că nu trebuie să duci problemele cu tine, dar este bine să faci și câteva activități care să te destindă. Cele mai recomandate, din punctul meu de vedere sunt: plimbarea în aer liber, pictura, meditația, să faci lucruri plăcute care să te detașeze și foarte important să trăiești în prezent”, a fost sfatul expertului în comunicare și relații publice, Cristian Radu Georgescu, pentru studenții de astăzi, viitori antreprenori de mâine.
Webinarul din seria Farmacistul Antreprenor, cu tema „Gestionarea emoțiilor și interacțiunea cu pacienții” este cea de-a cincea activitate a Competiției Farmacia Viitorului din anul 2021.
Următoarea întâlnire și ultima din cadrul programului „Farmacistul Antreprenor” 2021 va avea loc joi, 8 aprilie, începând cu ora 18:00, când studenții de la farmacie vor putea descoperi mai multe despre Serviciile oferite pacienților în cadrul farmaciilor comunitare de la farmacistul șef Mariola Valero, Alphega Farmacie Europa. Toți cei prezenți vor interacționa cu invitații noștri și vor putea adresa întrebări în Sesiunea de Q&A, unde, alături de Mariola va fi prezent și Valentin Gorbănescu, Country manager Alphega Farmacie și membru al Boardului Științific Farmacia Viitorului.
Detalii și înregistrare pe pagina întâlnirii: https://farmaciaviitorului.ro/farmacistul-antreprenor-editia-6-8-aprilie-2021/
Despre Competiția Farmacia Viitorului 2021
Studenții la farmacie din anii I-V din toată țara se pot înscrie în continuare în Competiția Națională Farmacia Viitorului 2021, dezvoltată de Oameni și Companii cu susținerea Alphega Farmacie și Alliance Healthcare România. Tematica din acest an este Farmacistul antreprenor, iar marele premiu este o vizită la Boots Londra, liderul farmaciilor din Marea Britanie și membru al Grupului Walgreens Boots Alliance.
Activitățile programului sunt jurizate de Boardul Științific format din reprezentanți ai Facultăților de Farmacie, alături de președinți ai Colegiilor farmaciștilor și reprezentanți Alliance Healthcare și Alphega Farmacie.
Programul Farmacia Viitorului, lansat în 2018 este dedicat viitorilor farmaciști și își propune să sprijine studenții să răspundă provocărilor meseriei de farmacist în România, așteptărilor studenților înainte de a intra pe piața muncii, să marcheze schimbările din ultimii ani și evoluția pieței farmaceutice din România, dar și să prezinte noile tehnologii folosite în domeniul sănătății și aplicații dedicate farmaciștilor.
Detalii suplimentare pe pagina competiției accesibilă AICI.
—
Alphega Farmacie este comunitatea europeană de farmacii independente cu peste 7200 de membri, ce activează în 10 țări. Conceptul a fost lansat în Europa în anul 2001, iar în România în anul 2016. În prezent comunitatea Alphega din România reunește 700 de membri și peste 2500 farmaciști.
Alliance Healthcare România este unul dintre cei mai importanți distribuitori de medicamente și parafarmaceutice, membru Walgreens Boots Alliance, lider mondial în industria farmaceutică și de frumusețe, prezent în 25 de țări și având peste 415,000 de angajați.
Oameni și Companii este o organizație de marketing și tehnologie care utilizează un ecosistem propriu de 30 platforme digitale și +100 de comunități business și profesionale administrate.