Reacțiile adverse ale diferitelor medicamente și interacțiunile dintre ele sunt cele mai frecvente întrebări pe care cei peste 450 medici care utilizează chatbotul Diabeta le-au adresat în ultimele 3 luni. Integrarea componentei de medicamentație adresată diabetului pe care un medic de familie poate să o prescrie, în concordanță cu protocolul terapeutic, a deschis o nouă zonă de interes, numeroase interacțiuni cu Diabeta fiind pe această zonă.
Topul subiectelor de interes este completat de:
- Modalitățile de prescriere ale diferitelor clase de medicamente
- Contraindicații
- Doze și mod de administrare.
Utilizatorii Diabeta primesc răspunsuri la toate aceste întrebări texte preluate direct din RCP-urile medicamentelor utilizate în tratamentul diabetului, sau, dacă răspunsul este mai lung, pdf cu paragrafele ce conțin informația căutată, pdf care poate fi vizualizat și descărcat în dispozitivul propriu.
Diabeta are și alte funcționalități noi, precum cea de acordare de feedback în timp real, componentă care ajută mult atât utilizatorii, cât și echipa de dezvoltare a aplicației. Aceasta permite echipei de dezvoltare să verifice răspunsurile marcate de utilizator ca fiind incomplete sau incorecte și să valideze răspunsul corect cu specialiștii din boardul științific.
Diabeta a fost dezvoltată de o companie românească, Apollo AI Technologies, specializată în dezvoltarea de aplicații profesionale bazate pe inteligență artificială. Aplicația este pusă la dispoziția medicilor din comunitățile medicale profesionale administrate de Oameni și Companii, cu susținerea partenerilor Novo Nordisk, Boehringer – Ingelheim și Medtronic.